Inhoud
Bij Woonpunt kan je terecht met vragen over wonen. De woonadviseurs geven je antwoord, begeleiden je verder of verwijzen door naar een gespecialiseerde dienst.
Waarvoor naar Woonpunt?
Vragen over premies en belastingvermindering
Inschrijven op de wachtlijst voor een sociale woning
Informatie over energie, de energiefactuur, veranderen van energieleverancier
Begeleiding bij woongerelateerde vragen (huur, verhuur,...)
Informatie over woningaanpassing en levenslang wonen
Technisch advies bij verbouwen en renoveren
Kwaliteit van de woningen (leegstand, ongeschiktheids- onbewoonbaarverklaring)
Woonpunt is er voor alle (toekomstige) inwoners van Gistel, Ichtegem, Oudenburg en Jabbeke. In elke gemeente is er wekelijks een woonloket.
Het team Woonpunt bestaat uit een woonadviseur, een technisch adviseur, 2 administratieve medewerkers en een coördinator. Het team werkt nauw samen met de lokale medewerkers in de gemeenten.
Woonpunt is een intergemeentelijke samenwerking (IGS) tussen stad Gistel, gemeente Ichtegem, gemeente Jabbeke en stad Oudenburg, met de steun van De Vlaamse overheid. Woonpunt opende het eerste loket op 1 juni 2010.
Procedure
Elke donderdag van 8.30-12.00 uur zonder afspraak in het LDC Biezenbilk, Ettelgemsestraat 24 te Oudenburg.
Sommige vragen hebben meer tijd en uitleg nodig. Voor die vragen maken we graag de nodige tijd en ruimte op afspraak.