Register van bekendmakingen
De stad
Oudenburg en het OCMW van Oudenburg houden een register bij voor de
bekendmaking van de reglementen en verordeningen van de stad en het OCMW. Deze registers bevatten:
1°
de unieke identificatie van elk document dat
wordt bekendgemaakt;
2°
de datum waarop het document op de webtoepassing van de gemeente is geplaatst.
De wijze van bijhouden van het register
inzake de reglementen en verordeningen van het lokaal bestuur wordt geregeld in
artikel 3 van het besluit van de Vlaamse regering van 20 april 2018 betreffende
de bekendmaking en raadpleegbaarheid van besluiten en stukken van het lokaal
bestuur, betreffende de wijze waarop de reglementen en verordeningen van het
lokaal bestuur worden bijgehouden in het register en betreffende de
raadpleegbaarheid van de besluiten van de politiezones en hulpverleningszones. Dit
artikel verplicht de lokale besturen ook om op de webtoepassing van de gemeente een
beschrijving te publiceren van de werking van het systeem van bekendmaking.
De aantekeningen in de
registers worden genummerd in de volgorde van de opeenvolgende bekendmakingen,
wat een onmerkbare wijziging van de gepubliceerde gegevens redelijkerwijs
onmogelijk maakt.
Van zodra de digitale
raadpleegomgeving op punt staat zal dit systeem in de plaats komen van het
register.